Gravid =superkul men inte alltid en dans på rosor.

Jag har haft 2 helt olika graviditeter, som natt och dag, förutom att jag har mått lika illa båda gångerna. Jag fick medicin utskriven att ta för illamåendet, det blev bättre på så vis att jag slapp springa och kräkas hela tiden. Men jag mådde fortfarande illa.
När jag väntade Rafael så jobbade jag fram tills det var någon vecka kvar till förlossningen, jag gick bara upp 9 kg och var ute och dansade tre dagar innan det var dax. Alltså, jag var hur rörlig som helst.

Nu när jag väntade Anthony så tog jag ut min semester och fick havandeskapspenning. Jag hade foglossningar ,svårt att sova och karpaltunnelsyndrom  i händerna och förvärkar som började redan efter halva graviditeten. Och så gick jag upp 20 kg den här gången, 74 kg visade vågen då jag vägde  in mig på BB.
Jag är så stolt och glad för mina fina pojkar, och som tur är så hade jag gått ner 14 kg redan efter 2 veckor, och nu är det bara ett par kilo kvar. Men det känns att den senaste graviditeten var mycket jobbigare för min kropp, jag behöver börja träna ordentligt. Det får bli styrketräning och power walk samt  kosthållning á la Anna Skipper ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker inte det heller är roligt att var gravid..

2008-11-24 @ 01:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0