Råttor!

Råttor! Är bland det värsta jag vet och nu har vi fått påhälsning av flera i vårat hus :(
Det låter superläskigt när dom springer i väggarna! Jag och Rafael har även sätt spår som går in under vårat hus, och det är inte några små möss vi snackar om här!
Vi har köpt flera "mus skrämmare" , det är en sorts apparat som man sätter i vägguttaget och den ger i från sig höga toner som bara mössen och råttorna hör,  dom tycker att det låter obehagligt och flyttar ut ur huset  (tyvärr så hör även jag och barnen dom, men efter ett tag så lär man sig att "koppla bort" ljudet, vi får väl se det positiva i det hela och anta att vi har väldigt bra hörsel :)
Men vi ska även ta hjälp av anticimex  så att vi helt säkert blir av med alla råttor och möss.
Jag red mycket när jag var yngre och jag har alltid tyckt att det är lika läskigt när det plötsligt kommer en mus eller råtta springande över stallgolvet.

Men nu ska de väck!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ryser när jag läser om ert råttproblem. Jag har värsta råttfobin !!! Hoppas att ni blir av med dem snarast.

2009-01-05 @ 15:55:08
Postat av: Leona

Oj nu blev det visst lite fel ;)Det var inte Lollo som skrev ovanstående kommentar utan Leona !

2009-01-05 @ 15:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0