Rolig doktor.

Jag var med Rafael till läkaren igår för att kolla upp varför han aldrig blir frisk från sin förkylning / nästäppa, det var en upplevelse måste jag säga!
Läkaren var rätt så ung så han hade nog precis börjat att arbeta som läkare. Ialla fall så började han med att hälsa på Rafael och sedan vände han sig till mig och frågade;  -Jaha, och vad har du för relation till Rafael? -Eeh, jag är hans mamma svarade jag. - Jaha där ser man, sa läkaren.
Sedan frågade han Rafael saker som ; -Vilka reaktioner har uppkommit i sammband med allergin? och -Vad använder du för läkemedel?
Lätt att svara på sådana frågor när man är 7 år, det var jättebra att läkaren pratade direkt till Rafael,  men han kunde ha formulerat sig på ett lite enklare sätt , men som sagt han var nog rätt ny och blir förhoppningsvis bättre på att kommunisera med barn efter ett tag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0